söndag 4 oktober 2009

Fältveckor på G

I morgon bär det iväg på fältveckor! Smaltång står på schemat för min del! Får väl se hur det går! Blir säkert kul men känns liiiite kallt ute för att verkligen njuta av att plaska runt i östersjön i läckande vadarbyxor! Men har laddat med plastpåsar att trä runt fötterna, med en stark tro om att det skyddar mig från att bli blöt om fötterna! För säkerhets skull är underställ, mina superfina, rutiga gummistövlar och regnställ också nerpackat. Eller allt gick inte ner, så får ta stövlarna bredvid. Har haft vissa problem att få ner allt i väskorna, men det börjar ljusna tror jag. Grejen är den att vi ska ha frukost och middag med oss själva, så maten tar en väldig massa plats! Men det slipper man ta med sig tillbaka iaf. Och vinet ska förhoppningsvis också vara slut då. En bag-in-box väger en del. Men vad gör man inte! (och nej, jag ska inte dricka hela själv, så kul ska vi inte ha!)

Nu ska jag snart iväg och äta pizza med kompisar! Ska äta kycklinggryta i fyra dagar till middag nu, så behöver ladda med en pizza! :) Det lär bli lite glest här nu, vet inte hur mycket tid jag kommer ha att blogga de närmaste två veckorna. Vi får se! Är det tyst så vet ni varför! :)

Inga kommentarer: