fredag 22 april 2011

Ellos reklamutskick

Skrev för ett tag sen om hur galet mycket reklam Ellos skickar ut (-KLICK-). Det är fler än jag som tycker så. Min skånska vän Sandra sa åt mig att om jag lyckades bli av med deras reklamutskick via post, så skulle jag berätta hur. Idag gjorde jag slag i saken och ringde upp dem för att lösa detta irritationsmoment. Jag vet ju ännu inte om det fungerat, det återstår att se! Men här kommer ändå en steg-för-steg list på hur man (kanske) blir av med Ellos reklamutskick:

1. Ring kundtjänst, telefonnummer 033-33 000 (Personlig service vardagar 07:30-21:00, lördag 09:00-17:00 och söndag 09:00-21:00)

2. Knappa in ditt 10-siffriga personnummer eller ditt 10-siffriga kundnummer, som står ovanför ditt namn och adress på utskicken. Avsluta med fyrkant.

3. För övriga ärenden, klicka 2.

4. När någon svarar, säg att du inte vill ha pappersreklamen. Jag sa även att det gick bra att de skickade mig reklam via mail. Men så har jag också en speciell mailadress för "reklam-grejer". Kollar den väldigt sällan. Det sa jag inte.

5. När personen på andra sidan luren säger att de kryssar av reklamutskick i pappersformat, tacka glättigt och lägg på luren.

6. Hoppas på det bästa! Som sagt, jag tror det först när jag ser det, men man lever ju på hoppet!

Inga kommentarer: