måndag 2 november 2009

...

Nu har jag kommit av mig lite här känner jag! Det beror på flera saker! Dels har jag haft en del att göra efter vistelsen på Askö, så som redovisningar och allt man ligger efter med att göra i hemmet. Min tanke har även varit att jag ska lägga upp lite bilder från bloggen, men eftersom jag inte har photoshop på någon dator, utan måste låna Herr sambos dator har det inte blivit av att jag fixat till dem än. Men ska försöka ta tag i det i veckan. Har även tänkt att pimpa bloggen lite... den ser ju rätt tråkig ut.

Hur som helst, för en vecka sedan började jag en ny kurs, Molekylär ekologi. Och jag har vart tveksamt över den här kursen, men jag är redan helt såld! Verkligen intressant hur man kan använda sig av molekylära tekniker för att få svar på ekologiska frågeställningar! Det enda jobbiga är att den går på engelska, och jag är dålig på engelska. Och då menar jag dålig, jag blev godkänd i engelska A på ett kryssprov och att prata engelska inför folk gör mig halvt hysterisk. Så i torsdags på seminariet var jag nervös innan, så nervös att jag varken kunde sova eller äta och ville helst av allt bara stanna hemma. Men skam den som ger sig! Det var bara bita i det sura äpplet och åka in! Jag sammanfattade "min" artikel på ett helt värdelöst sätt, men när jag gick därifrån var jag ändå patetiskt stolt över att jag faktiskt försökt, även om det inte gick så bra! Så det kan ju bara gå bättre på fredag när vi återigen har seminarium.

Nu ska jag sätta mig och läsa lite i vår kursbok, har inte hunnit med det ännu. Men den ska vara pedagogisk har jag hört så vi hoppas på det bästa! :D

Inga kommentarer: