måndag 16 november 2009

Iakttagelser

Idag slutade jag hela två timmar tidigare från labben än vad det stod på schemat att jag skulle göra, det blir man galet glad av! Kom därför att tänka på en iakttagelse jag har gjort är att om det står på schemat "9-17 labb", och man slutar vid 15 blir man jätteglad, och det känns som om man har hur mycket som helst kvar på dagen.

Men om det däremot står "9-13 labb", och man slutar vid säg 14 så känns det som om dagen är slut och man kommer definitivt vara irriterad över att det drar över så mycket. Är inte det här egentligen ganska konstigt? Man har ju faktiskt fortfarande mycket tid att göra saker på. När man jobbar slutar man ju rätt tidigt om man slutar vid 15. Rätt spännande att se hur mycket inställningen påverkar hur dagen blir.

För övrigt skulle jag gå och simma idag. Men när jag kom till simhallen hittar jag inte mitt månadskort, och snål som man är vill man ju inte betala när man äger ett månadskort, så då gick jag hem. Kanske var det ödet, för när jag kom hem hade jag två spruckna skavsårsblåsor på fötterna. Hade nog gjort ont om jag badat med dom. Dessutom hade jag säkert fått världens infektion. Fast jag känner mig lite frustrerad över att jag inte hittar mitt månadskort! Fattar inte vad jag har gjort av det. Hade det senast för en vecka sedan. Suck! Får fortsätta leta, sen ska jag sätta mig och plugga lite. Hade gött!

1 kommentar:

cpzona sa...

Hellloooo!
Att du vågar gå och simma i simhall, där folk kissar i vattnet *Ryser*
Duktig är du ialf.
Kände du inte att du hade skavsår på fötterna?
sånt känner man på en gång...nya skor?