söndag 29 november 2009

I morgon är det måndag!

Är det verkligen bara jag i hela stora vida världen som faktiskt uppskattar att det är måndag i morgon? Det känns som det! Jag gillar vardagar när jag har massa att göra och känner att jag sen på kvällen faktiskt förtjänar att komma hem och ta det lugnt! På helgerna har jag ockås massa att göra, men det är en annan typ av saker, typ hushålls-saker. Och sånt är ju inte så kul och jag skulle kunna göra det i morgon. Typ. Och den här helgen har gått så otroligt segt, så jag längtar mer än vanligt till måndag.

Igår var jag hos frissan, så är nu riktigt färgglad i håret och har en fin frisyr! Inte illa! ;) Väl hemma fick jag migrän. Grattis till mig. Antalet gånger jag har haft migrän i mitt liv går nog räkna på en hand. Så tröttsamt! Tycker synd om dem som har det ofta! Mår lite halvdålig idag med. Eller liksom känner mig inte riktigt hundra. Men jag och Terre tog hur som helst en morgonpromenad idag! Det var riktigt trevligt! Och luften var sådär helt iskall ni vet och dimman låg tät över görveln-skogarna. Mysigt!

Väl hemma har jag mest suttit och stirrat rakt fram. Får inget vettigt alls gjort. Stickade lite på mina extremt fula raggsockar jag håller på med. Men orkade inte med det så länge. Borde sätta mig och plugga. Men jag har ingen disciplin när jag är hemma, så nästa lördag bör jag nog åka in till skolan och sitta i biblioteket Men ska göra ett försök nu. Önska mig lycka till!

Inga kommentarer: