fredag 15 januari 2010

De bästa av helger

Nu är det helg. Och inte vilken helg som helst. Utan en av de helgerna när jag inte har något att göra som rör skolan. Helt skol-ledig. Och då mena jag inte att jag inte har andra helger när jag inte pluggar. Det händer. Men sånna här helger, helger när jag inte KAN plugga, för att jag inte läser någon kurs, de är sällsynta. Alltid är det något man kanske borde göra. Jag ska verkligen njuta av den här helgen. Jag behöver den. Veckan har vart hektisk. Nu är den över. Det dröjer ända till måndag innan skolan kör igång igen, och då är det verkligen fullt ös. Inte mindre än 3 kurser drar igång nästa vecka. Studietakten kommer under 10 veckors tid ligga på 150%. Det blir minst sagt intressant hur jag ska hinna med det. Men det går nog. Allt går bara man vill!

Redovisningen idag gick bra, jag är nöjd! Fast nog var det rätt läskigt att redovisa på engelska! jag var ap-nervös innan. Men det gick bra! Fick tillbaka tentan också, och jag fick ett C! Det är jag verkligen nöjd med! Får väl se vad slutbetyget blir!

I morgon blir det ljusparty hos Mickan. Det ska bli skoj. Och söndag hoppas jag få med mig någon ut i pulkabackarna! Fast folk verkar inte förstå hur kul det är att åka pulka. Eller vaxduk! Det är fina grejer det!

Inga kommentarer: