fredag 22 januari 2010

Första veckan på terminen avklarad!

Så var första veckan på vårterminen slut! Inte mindre än tre kurser har jag startat i veckan och det känns just nu som att jag har mycket att göra. I måndags började jag en kursen Bevarandeekologi, och den har gått hårt ut måste jag säga! Men det känns som en kurs där man kommer lära sig mycket, men det gäller nog att hänga med från början!

I tisdags körde eftermiddagskursen med det simpla namnet "Vetenskaplighet i biologiska forskning och försöksplanering" igång. Den verkar också bra, fast tror ju den kommer kännas som mer än en kurs på kvartsfart. Kommer nog bli mycket diskuterande på den kursen, men det är bra, så får jag träna engelskan.

Har idag även gjort första övningen på distanskursen jag ska läsa, "Introduktion till Geografiska informationssystem", och där har jag inte hunnit känna av så mycket, men det ska nog bli bra!

I helgen ska jag jobba och i morgonkväll är det wii-kväll och middag hemma hos Terre! Ska bli kul! Och på söndag tänkte jag och Helena ut och gå med våra gåstavar! Premiär för mina fina blå Rusta-stavar! Hehe får väl se hur det går! :D

Inga kommentarer: