lördag 9 januari 2010

Drömmar...

Sitter och drömmer, parallellt med att jag försöker skriva på rapporten som ska lämnas in allt för snart. Känns som att jag alltid har pluggat, började i skolan när jag var 7, det var en evighet sen. Jag tror jag hade en tröja med Oliver och gänget på mig, den där första skoldagen, hahaha! :D Nu börjar jag se ett slut på allt pluggande, även om det tar nästan två år till enligt min plan innan jag kan ta ut examen. Men det är inte så länge, två år går fort! Det var 1,5 år sedan jag bestämde mig för att ta sabbatsår, och det var ju nyss! konstigt det där.

Men vad händer sen? Vad ska jag göra efter att det här kapitlet är slut? Jag har massa idéer! Tanken om att doktorera finns, det vore kul! Om jag hittar något bra, och om jag får just den tjänsten vill säga. Men jag har även funderat på att ut och resa ett par månader innan jag gör något sånt, kanske transsibiriska järnvägen? Har velat åka den läääänge! Mongoliet lockar väldigt väldigt mycket! Men har även tänkt på att åka som volontär/fältarbetare någonstans. Tror att det vore en upplevelse för hela livet. Hade en tjej på kursen i presentationsteknik som åkt som volontär och jobbat med beteendestudier av vilda apor! Så roligt! Även om jag kanske inte är någon djungelarbetare, skulle antagligen tuppa av utav värmen. Men vara borta ett halvår, kanske ett år och bara lära sig mer om det som finns utanför universitetet!

Har massa fler mer eller mindre bra idéer om vad jag ska göra, mina drömmar har alltid varit stora och många! Haha! :D Men tiden bara flyger iväg, och jag undrar när jag ska hinna med allt? Det var ju alldeles nyss jag klev in i ett klassrum på bränningeskolan för min första skoldag...

Inga kommentarer: