måndag 31 maj 2010

Helgen som var

Helgen har vart något intensiv. Men det är bra. Det är bara dårar som tar det lugnt. I fredags pallade jag mig ner till Tovetorp i lånad bil, som jag så klart inte körde, även om det hade vart hemskt kul att köra bil. Tack världens bästa Ellie för lånet av bilen, det funkade perfa! ;) Hur som helst. Utbildning på Tovetorp bjöd på lite av varje, grillning, gillra gnagarfällor och massa prat om allt möjligt. Det var väldigt roligt att träffa alla och få reda på lite mer om vad vi förväntas göra däruppe.

Väl hemma i Stockholm hann jag hem en runda, duscha och byta om innan jag hux flux befann mig hos Helena. Även om jag var sen så kom jag iaf i perfekt tid för maten. Det blev trerätters och det var helt enkelt himla gott. Vi spelade Chicago och det gick väldigt mycket upp och ner för alla och jag minns inte vem som vann, det var inte jag iaf. I bakgrunden kollade vi så klarteurovision song contest. Det var helt galet många värdelösa bidrag med. Och inte blev ju helheten bättre när Spanien fick köra sin helt värdelösa låt två gånger. Röstningen var som vanligt rätt segdragen, men till slut vann rätt låt. Jag fick skjuts hem av världens bästa Ellie (jag borde nog skaffa en förkortning för att säga det, skulle ni förstå om jag skrev VBE?)

Igår blev det en runda till IKEA. Dom säljer inte två-pack av gardinfästen längre, de säljer inte heller enstaka gardinstänger. Så om jag ska ha 2 gardinstänger och 4 fästen måste jag köpa 4 gardinstänger och 6 fästen. Verkar lite meningslöst, så jag köpte inga alls, vilket är rätt störande, eftersom jag verkligen vill ha upp gardiner i skokartongen. Hur som helst, jag fick lite korgar och sänglådor samt stolsdynor. Så nu ska det bli lite ordning här tänkte jag! Det är min stora plan!

Men nu ska jag först ner till ICA för att köpa frukost, och sen ska jag sätta mig och skriva på lite diverse olika saker som ska in alldeles för snart.

Inga kommentarer: