lördag 22 maj 2010

Varmt

Skokartongen känns som en bastu. Jag somnar av värme. Därför dricker jag en gigantisk mugg fylld med äckligt varmt snabbkaffe, men vaniljsocker och laktosfri grädde i. Eftersom det var så äckligt var jag tvungen att ha i något sött för att kunna dricka det, och jag hade inget socker hemma så det fick bli vaniljsocker. Mjölk hade jag inte heller så det fick bli grädde. Drickbart med äckligt.

Sitter för övrigt och försöker läsa artiklar om aloe vera. Har nog valt ut de fyra jag kommer att använda mig av till min så kallade studie och ska nu ta mig igenom de sista tre. jag valde med omsorg bort de långa artiklarna. Känner mig väldigt ambitiös i det här skitämnet. Funderar på att fylla min lila vattenflaska med iskallt vatten och släpa mig ner till lappis beachen och lägga mig i solen och läsa där. Utomhus finns det åtminstone luft, vilket är mer än det finns här inne. Frågan är bara om det finns någon ledig plats för mig där nere. Men om inte annat får jag ju en liten prommis. Vilket känns välbehövligt för min något mossiga hjärna.

Inga kommentarer: