lördag 15 maj 2010

Tiden går...

Har inte hunnit med att skriva här på sista tiden. Så ska försöka sammanfatta vad som hänt. Jag hämtade ut nycklarna sist ju, klagade på städningen och de fixade det dagen efter. Sen tog jag tag i målningen av skokartongen. Väggarna är nu relativt vita och det känns bra. Förra torsdagen fyllde jag äldre vilket firades lite på fredagen med grillning som underbara vänner fixat. På lördagen var det sedan dags för Sandras möhippa. Det var lugnt men väldigt trevligt. Vi var bland annat och klättrade och herregud så kul det var! Har glömt hur roligt jag tycker det är!! :D Jag tror jag skulle kunnat fortsätta i all evighet.

Efter en kort natt sömn var det sen till att kliva upp oanständigt tidigt för att packa ner det sista inför flyttlasset. Helena, Terre och Ellie hjälpte mig flytta, det gick väldigt smidigt tycker jag! Tusen tack till Er! Utan er hade jag nog rasat ihop helt. Det var väldigt psykiskt jobbigt att flytta. Ellie och Terre visade sina talanger i IKEA-möbler-montering. De var helt fantastiska under tiden som jag fick ingenting gjort. Enda tills de öppnade lådan med matbordet. Inte en enda skruv fanns med. Jag ska skriva ett ilsket inlägg om det. Det är en pågående process som jag inte orkar med just nu. Hur som helst. Första natten i nya lägenheten var hemsk. Sov väldigt dåligt.

På måndagen gjorde jag en massa. Så efter måndagen kändes jag lite mer psykiskt stabil. Väldigt skönt måste jag säga. Natten till tisdagen var lugnare. Tyvärr skickade SJ sms-biljetter till mig kl 1 på natten. Så efter det sov jag inte så bra. Tisdagen ägnades åt lite av varje, bland annat den dryga kvällskursen. Natten till onsdag sov jag väldigt dåligt, eftersom jag skulle upp 04.45 för att inte missa tåget som gick ner till Mullsjö 06.10.

Det är så skönt att vara hemma. Jag mår nästan bra. Jag får absolut inget nyttigt à-la-skolan gjort, vilken ju är lite jobbigt. Men va fan, nån gång måste man ju koppla bort den. Onsdagen ägnades åt familjen om jag inte minns fel. Natten till torsdagen tillbringades på en hemsk soffa hemma hos världens bästa syster. Sov inget vidare. På torsdagen spelade vi kort och beundrade vackra lilla hingstfölet Alvin som såklart passade på att födas den natten jag såg hos syster. Natten till fredag sov jag strålande i sådär 5,5 timmar innan min mamma väckte mig, ca 06.15 på morgonen, gastande om att Sol fölar! Jag flög såklart upp, man vill inte missa en fölning, och det var evigheter sen jag var med om en, jag tror jag har lite abstinens. Men det kom inget föl. På grund av hennes något suspekta beteende kom veterinären ut, och han trodde att det antingen var fölet som vände sig (vilket sker ett par veckor innan fölning) eller lättare kolik. Det som är bra är ju att det inte hade vart bra om fölet föddes för tidigt, men det hade ju vart kul att få vara med. Sol mår hur som helst helt bra nu och beter sig inte ett dugg konstigt längre. Suck!

Så resten av fredagen ägnades åt viktiga saker som att lära barnen och syster 7an, samt att förbereda lite inför kalaset idag. Sen åkte jag till Cecilia. Vi handlade en varsin grön matta för 50 kr på ICA maxi, svullade hemgjord kebab och mindre hemgjorde vitlöksbröd. Natten till lördagen spenderades på en ännu hemskare soffa, dessutom var det väldigt, väldigt varmt. Gissa vad? Jag sov urdåligt.

Idag har min familj firat mig. Jag bjöd på två fantastiska tårtor. En med hallon och en med dumle. Dumle-tårtan var liiiiite sötsliskig. Dessutom var chokladbottnarna från ICA helt hopplösa, de bara ramlade isär. Men den andra var kalasgod. Ibland är jag fantastisk.

Så, jag lider av viss sömnbrist. Att sova en hel natt känns ouppnåeligt just nu. Som en dröm som inte kommer gå i uppfyllelse. Men jag hoppas på inatt. Jag ska sova i en helt underbart skön säng. Sally ska mysa tillsammans med mig och allt kommer vara toppen. Det enda är att mamma är barnvakt åt de tre fantastiska barnen. De väcker mig väl vid 06.30 i morgon bitti. Smällar man får ta.

Om ni orkat läsa enda hit var ni uthålliga, jag sa ju att ni inte skulle orka med IKEA-historien. Den är bra, så den förtjänar ett eget inlägg. :)

1 kommentar:

Me & Everyone sa...

Jag sover med dåligt inatt... har ju inte somnat än... fast eftersom mina tre små söta är hos dig så får jag sova imorgon..... Kramizzz o godnatt