torsdag 20 januari 2011

IQbadboll i en betongbunker

Efter sommaren stängdes det gamla biologibiblioteket och alla fantastiska biologiböcker flyttades till kemibiblioteket. Så om man nu vill sitta i ett bibliotek och plugga måste man även umgås med kemister. Vilket är rätt hemskt. Men än värre är att det gamla biblioteket låg på plan 5 med finfin utsikt över G-salens tak och universitetsområdet, medan kemibiblioteket ligger på plan 2, vilket är ett källarplan. Alltså måste man inte bara umgås med kemister, man måste även sitta i en otäck betongbunker helt utan utsikt. Dessutom kan folk som går på plan 3 stirra ner här vilket känns en aning irriterande. Jag har vart hemskt skeptisk till att gå hit, men jag har saknat biologibiblioteket så det gjort ont hela hösten, så idag bestämde jag mig för att släpa med alla mina grejer och slå mig ner i betongbunkern. Det är precis så hemskt jag förutsåg. Kemister överallt, och om jag vill ha ett ögonblick för mig själv och stirra rakt ut kommer jag antingen sitta och stirra på någon, eller in i en bokhylla. Men inte nog med det så har ju kemister IQbadboll, de låter något alldeles! Jag blir så trött på dem! Man ska hålla käft i ett bibliotek! Sitter dock kvar ändå, det finns liksom ingen vettig plats att sitta på! Bittert. Mycket bittert.

1 kommentar:

cpzona sa...

Du får väl säga TYST ELA IQ BADBOLLAR!! *hihi*
Det skulle jag vilja se ;)
Kan du inte hitta ett lugnt ställe, typ som en korridor med återvändsgränd?
Där kanske det är lugnare? :D