lördag 15 januari 2011

Ketchup och vaniljsås.

Idag har det gått sådär bra för mig. Allting började med att jag skulle vara duktig och diska upp allt som låg i diskhon. Där i fanns bland annat en tom ketchupflaska. Nu ska jag berätta vad som händer om man diskar och har den tomma ketchupflaskan i varmt vatten. Jo, när man öppnar den tomma ketchupflaskan för att man ska skölja ur den, hörs det ett svag poff, och sen får du fascineras över hur mycket ketchup det är i en tom ketchupflaska. Och hur långt det svaga poff:et kan få ketchupen att flyga. Som naturvetare vet jag såklart att luft expanderar när du värmer den. Men inte tänkte jag på det när jag diskade. Det var ketchup överallt (jag överdriver inte!). i köket Tur att jag har litet kök.

Sen tänkte jag äta lite vaniljsås. Nu vet jag att det inte är så hälsosamt att äta vaniljsås, och att vissa anser det lite konstigt att äta vaniljsås utan tillbehör. Men jag tycker det är gott. Så det så. Men det är en aning dumt att sitta i sängen, titta på youtube-klipp och samtidigt hälla vaniljsås på en matsked. Vaniljsås i halva sängen (jag överdriver kanske lite). Ibland är jag bara så lyckad!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Du är alltid lyckad!

cpzona sa...

aaaaaaaaaaaaaaaaah!!!hahahahahahahah