lördag 1 januari 2011

Nytt År - Nya Tag och De Bästa Julklapparna Köper Man Själv!

Gott Nytt År! Nu ska jag ta tag i bloggandet igen - försöka åtminstone! Jul och nyår har vart hur bra som helst!! Men det vill jag inte berätta om just nu! Jag köpte en julklapp till mig själv som jag är så där helt galet glad för - jag är helt lyrisk! I onsdags fick jag hem ett akvarium från bästa bästa Dayana! Jag håller på för fullt för att få ordning på det. Men det är ännu ingen fisk i, har inte riktigt stabil temperatur än, men till nästa helg räknar jag med att stoppa i de första fiskarna! Tjohej! Här kommer i alla fall lite bilder på "Kuben". Det finns inte så mycket i det än, det ska in massa fler växter, lite stenar och såklart fiskar och räkor!!

Fått igång pump och doppvärmare!

Köpt en rot (som inte ville sjunka) och Anubis!

Lite mer städat. Den ena Anubisen ska växa fast på roten är det tänkt, så den är fastknuten med fiskelina!

2 kommentarer:

cpzona sa...

Fan vad snyggt det kommer att bli!!
javaorbunkar (om de nu heter så) eller varför inte cabomba
http://www.google.se/imgres?imgurl=http://aquaframe.com.br/blog/wp-content/uploads/2010/05/cabomba_furcata.jpg&imgrefurl=http://aquaframe.com.br/blog/plantas/cabomba-furcata.html&usg=__ZS5Z29rFTyYAvfCqVjA4ieg9i1M=&h=333&w=500&sz=42&hl=sv&start=0&zoom=1&tbnid=Bpp6Uppy4qgFEM:&tbnh=159&tbnw=239&prev=/images%3Fq%3Dcabomba%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DX%26biw%3D1366%26bih%3D667%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=293&ei=9oMfTd_lFpD-4AbvqNWEAg&oei=9oMfTd_lFpD-4AbvqNWEAg&esq=1&page=1&ndsp=19&ved=1t:429,r:8,s:0&tx=154&ty=47
bara förslag till växter :)

Mängder av rötter som döljer pumpen och doppvärmare, så man får en stökig känsla :)

Kommer bli toksnyggt!

KRAM från bästa bästa Dayana ;)

Helena sa...

Åh, nu kan vi vara avundsjuka på varann istället!
Eller undrar om jag skulle få plats med ett akvarium här =P
Har ju faktiskt ett som bara står på jobbet....