tisdag 4 januari 2011

Nya invånare

Idag har det fått flytta in 4 söta små Black Molly i kuben! Jag är helt glad! De kommer från Fridhems akvarier! De är verkligen jättetrevliga och väldigt hjälpsamma där! Jag har förhoppningsvis tre honor och en hane, och jag tror det blev rätt! Hanen har jag döpt till Baltazar! Honorna kallas bara Baltazar's harem, än så länge i alla fall! När jag släppt i dem stod speciellt en och tryckte en stund, men sen kom en efter en igång och nu trakasserar de både växter och snäckor. Urgulliga! Jag satt på golvet med pallen som köksbord så jag kunde titta på dem när jag åt. =)

Bilden är inte vidare bra, men de var ju grymt svåra att fota! Inte blir det bättre av att jag har svart bakgrund!

3 kommentarer:

Helena sa...

Men åh Sofie. Gör mig mer avundsjuk, gör det!
Snart tar jag hem akvariet från jobbet så kan vi fiska oss tillsammans =P

Mamma sa...

Jättefint! Man ser ju att det är fisk!

Sofie sa...

Jaaa helena!! Skaffa fisk!!!!