söndag 6 februari 2011

Ååååååka ersättningsbuss!

Nu är det så här, att tunnelbanan kommer vara avstängde alla helger i februari, så jag måste åka ersättningsbuss en bit. Vilket jag upptäckte först igår när jag ville gå ner i tunnelbanan. Man kan ju inte veta allt jämt. Även om jag är bra nära.

Hur som helst! Igår när jag åkte hem från Helena (det är för övrigt väldigt konstigt att åka hem i slappar-kläder en lördagkväll) så tog jag då ersättningsbussen, och såklart så var det en buss som var trasig (ingen är väl förvånad, vi snackar ju SL), så det var smockfullt på bussen! Men vi hade i alla fall en rolig chaufför. Han kallade det för en "nära-människa-upplevelse" och sa åt oss att se upp för avståndet mellan regering och folket när vi klev av (internt, man måste bo i sthlm för att fatta det sista). Jag tyckte det var hemskt kul sagt. Även om jag inte gillar att vara nära en massa äckliga människor. Tur för mig hade jag sittplats närmast fönstret, så jag klarade mig undan rätt bra!

Inga kommentarer: