söndag 27 februari 2011

What a day!

Igår var en intensiv men helt otroligt bra dag! Började 07.30 med lite jobb, stack hem, åt och slöade nån timme tills Helena och Ellie kom och hämtade upp mig vi 11.30. Då bar det av till Bollmora för fiskauktion som Bollmora Akvarieklubb anordnade. Nu kom vi rätt sent så vi hann inte gå och titta så mycket, vilket gör det svårt att buda. Det fick dock följa med lite frogbite's och räkmat hem, som jag gav tji och ingenting för. Lite besviken var jag nog, mest för att vi missat detaljen att vi borde vart där mycket tidigare. Hur som helst kände vi oss lite wild and crazy så vi tog en sväng förbi Bromma Zooaffär! Jag köpte frysfoder, så nu kommer mina fiskar bli lite extra bortskämda! Sen kände vi oss ännu mer wild and crazy, så när vi ändå var i trakterna åkte vi till Akvarielagret också! Därifrån råkade jag köpa med mig två Seweillior! Ascoola! Jag är så glad för dom!

På vägen hem ringde världens bästa Terre och frågade om jag ville gå på romantisk spökdejt med henne. Det ville jag ju så klart, så jag hann vara hemma sådär 15 minuter innan jag skulle på dejt! Jag kan erkänna att jag bröt mot en del "så-gör-man-inte-regler" för hur man stoppar i fiskar i nya akvarier. Men det gick bra ändå!

Så stressad som en tok till gamla stan. Sen blev det en rundvandring i gamla stan och lyssna på spökhistorier och på ulvar som flåsar i öronen. Bokstavligt talat. Dessutom fick vi ta oss förbi en del pestsmittade som låg och skrek. Efter rundvandringen var det tre rätters middag på en mysig restaurang i gamla stan. Det var verkligen en jättemysig kväll med en del minnesvärda citat. Jag gjorde mitt bästa för att vara en bra stand-in-dejt också ;) Tack Terre för att jag fick följa med!

Citat att minnas (endast roligt för mig och Terre):
- Sträck på liket! Ge honom lite luft!

- Liket fööörst!

- Det här var gott! Vad är det för något?
- Är det inte cream brulé? Eller?

2 kommentarer:

Terre sa...

haha! Tack själv för grymt bra sällskap! Hoppas nu på en andra dejt =P =)
Ses på onsdag!
Kram

cpzona sa...

Hahahaah
Du glömde en tiny tiny detalj *besviken på dig*
MIIIIIIIIIIIIIIIIIIIG!!!