tisdag 22 februari 2011

CSN och Kåren

CSN är alltid lika roliga att ringa. Man blir först (efter en tids väntan) kopplad till en person vars enda uppgift verkar vara att lyssna på alla mina frågor, konstatera att den inte kan svara på något alls, och sedan koppla mig vidare till en handläggare (med ytterligare en tids väntan). Alltid roligt. Ännu roligare var det att jag ska skicka in papper på hur många poäng jag tagit under våren senas 2 mars. Jag sa till dem att det var korkat, eftersom terminen slutar i juni. De höll med mig. Nu ska jag skicka in det i slutet av maj istället. Lätt förvirrade.

Sen fick jag även ett meddelande från min hyresvärd, att jag inte var medlem i kåren. Läste man mellan raderna så stod det "Bli medlem eller flytta". Jag råkar dock vara medlem i kåren. Så det logiska var att ringa kåren. Då får man vänta en evighet, göra några val, vänta lite till, och sen konstateras det att dom inte kan ta emot mitt samtal just nu. Intelligent. Det här hände två gånger (under olika dagar), så då mailade jag dem och frågade istället. Jag var medlem, och de hade bara vissa bristande rutiner. Men det sa inte bli något problem i alla fall. Jag kommer inte bli utslängd under den närmaste tiden. Hade vart jobbigt.

1 kommentar:

cpzona sa...

Skönt att allt ordnade upp sig :)
Själv ska jag ta mig tid och ork att köpa frimärke för att sen posta CSN brevet...den har legat i hallen i snart 1 månad...'skäms'au