måndag 1 februari 2010

Hund? - Ja tack!

Jag vill ha hund! Nuuuuu! Jag har verkligen ingen möjlighet att skaffa hund just nu, i mina framtidsplaner får helt enkelt ingen hund plats. Men vissa dagar får jag sån sjuk, galen längtan efter att ring på första bästa valpar jag hittar. Jag tar vad för hund som helst, bara den har fyra ben och svans! Så känner jag idag. Anledningen till att jag längtar efter hund idag är väl för att min kompis har skaffat sin andra hund nu. Hämtade hem honom igår, en omplacering vid namn Bullen. Väldigt passande. Han var så söt. Jag vill ha en hund! Saknar att träningen, att gosa med hund, att prata hund, att gå långa promenader i hemska Jakobsberg Allt blir så mycket bättre när man har hund.

Fördelen med att jag troligen inte kommer kunna skaffa hund de närmaste två åren är att jag hinner fundera väldigt mycket. Så förhoppningsvis så vet jag verkligen vad jag vill ha när Dagen kommer. Mina drömmars drömras är en Berger des pyrénées. Fast det blir nog inte min nästa hund, dom är jättefina och helt galet underbara, men något så energiskt ska jag inte ha, det är bara att inse! Iaf har jag på senaste tiden funderat massa på portugisisk vattenhund. Jag blev helt kär i de hundar som stod i deras rasmonter på HUND 2009! De har liksom fastnat. Har läst på och gillar det jag läser om dom, så vem vet. Fast jag har såklart inte träffat tillräckligt många för att verkligen ha en bra uppfattning om dom, men som sagt, de kommer kollas upp noga under de närmaste åren...

Vilket svamligt inlägg. Sorry... Behövde ösa ur mig lite av allt det som finns i min trötta hjärna.

Inga kommentarer: