söndag 28 februari 2010

Mätt och belåten

Nyss hemkommen från avskedsmiddag för Mattias. Var på Gondolen i Viksjö och åt alldeles för mycket! Men gott var det! Dagen i övrigt har inneburit jobb och träning! Har köpt 6-månaders träningskort på friskis idag. Det sved lite, men jag kommer bli stark som en oxe!

I morgon ska jag köra igång med mitt projektarbete. Gör det med blandade känslor. Brukar tycka projekt är roliga, och gillar mitt ämne (lämmelcyklars påverkan på olika fågelarters reproduktion/överlevnad), men känner mig sjukt opepp att göra något där jag måste tänka själv. Just nu känns instuderingsfrågor där man bara svarar helt rätt för mig. Kräver inte så mycket filurande. Dessutom känns det lite jobbigt att jobba med statistikprogrammet R helt utan instruktioner att följa. Men ja ja, vi har en schysst kursledare så jag lär väl kunna få hjälp med det!

Nu ska jag softa framför TV:n och låtsas att jag är helt ledig i morgon. Förnekelse kallas det visst.

Inga kommentarer: