tisdag 2 mars 2010

Back in biologibiblioteket!

Europeisk Hamster (Bild från http://www.biolib.cz/)

Just idag känns allt som innan jul när jag var så sjukt motiverad att plugga. Varför? För att idag, om än bara under en liten stund, lös solen på mig när jag sitter här i bibblan och den värmde verkligen! Det var sååå skönt! En stor (dvs mellan-stor) kopp kaffe på det och motivationen är här. Tänk vad lite sol kan göra!

Från det ena till det andra! Vet ni vad Europeisk hamster är för djur? Alla vet (Alla borde åtminstone veta) ju vad en hamster är, men nu snackar vi den Europeiska hamstern alltså. Jag trodde jag visste. Den ser ut ungefär som en guldhamster. Vad jag inte visste är hur sjukt stor den är. De kan väga upp till 500 gram! Fattar ni, vi snackar en hamster på ett halvt kilo! Hur coolt är inte det!?! En gigantisk, tjock mus väger kanske 60 gram. Jag borde åka söderut och leta hamstrar alltså. För jag vill se en hamster på ett halv kilo. Har gått och tänkt på det den senaste veckan. Så nu vet ni.

Inga kommentarer: