söndag 28 mars 2010

Sitter nu på bussen på väg till Stockholm igen. Det känns bra. Jag känner mig just nu som ett känslomässigt vrak. Men det känns ändå bra att åka hem igen.

Att åka buss är sådär kul måste erkännas. En snubbe två säten bakom mig sitter och pratar HÖGT i telefonen. Han kommer dö litegrann om det kommer stapeldiagram i powerpointen. Bara så ni vet. Tjejen framför mig började med att fälla ner sitt säte. Ordentligt. Tur att jag har en liten dator. Men jag lär överleva det också.

I veckan blir det jobb. Ska jobba i tio dagar nu. Känns fint. Där i mellan ska jag plugga zoofysiologi. Har snart omtenta. Den kommer gå alla tiders, det känner jag på mig. Sitter dessutom och skriver lite på assignment 3 på vetenskapsfilosofin. Sista händelsen på första delen av kursen. Ska bli skönt att vidare. I nästa del ska vi kolla upp bakgrunden till "vetenskapliga produkter". Jag funderar på att undersöka hur vetenskapligt bevisat det är att rosenrot gör något alls. Känns betydligt mycket roligare än det svamlet vi jobbat med senaste tio veckorna. Dessutom ska jag såklart jobba på planeringen inför Helags 2010. Det är min favoritsysselsättning just nu. Faktiskt. Jag älskar det. Skulle kunna dränka mig i det arbetet. Det är idag bara tre månader tills vi åker. På dagen. Det gör mig glad! Jag längtar! Kommer bli bästa sommaren ever. Ryktet som går säger att det är gott om lämlar nu också. Mycket lämlar = mycket rävar = lycklig Sofie med att kalasbra projekt på gång. Hejja! Nu ska jag återgå till något lite mer seriöst. Vetenskapsfilosofi. Kul.

Inga kommentarer: