lördag 6 mars 2010

Having a bad day!

Okej, alltså min första halva av den här dagen har vart lite tröttsam. Började så bra, jag vaknade pigg och glad till strålande sol och god frukost. Kl 10 var planen att jag skulle träna ett pass på friskis. Kommer dit strax före 10 och då har dörrarna till huset gått i baklås eller något sådant. Så ingen kommer in, alltså inte instruktörer eller fastighetsskötare eller någon alls. Suck!

Skyndar mig vidare till tåget för att åka och jobba. Missar tåget som går kl 10 med sådär två minuter. Tåget kvart över var inställt, och tåget som skulle gå vid halv var en kvart försenat. Så 45 minuter spenderades på Jakobsbergs station. Jag har dessutom nästan alltid en bok i väskan. Men eftersom jag läste ut min bok i går kväll hade jag inte börjat på någon ny. Så jag gick till pressbyrån och köpte Snabba cash. Hört att den ska vara bra så vi får väl se. Nu hade jag något att göra.

Tåget var såklart smockfullt med folk, men jag lyckades få en sittplats, mot alla odds. Tur. Väl på jobbet var det en del extra jobb. Och extra jobb är aldrig kul. Inte för att det är direkt tråkigt. Men man vill ju hem så snart som möjligt. Vägen hem efter jobbet gick relativt smärtfritt. En lastbil hade kört fast lite vid konsum. Skadeglädje. Nu ska jag ta reda på om Friskis ska ha något pass i eftermiddag.

Inga kommentarer: