tisdag 1 juni 2010

Skriva. Kaffe. Listor.

Det är vad min dag än så länge bestått av. Eller jag har ätit både frukost (tre ost-mackor och äppeljuice) och lunch (flingor och yoghurt). Än så länge har jag presterat en klottrig grovskiss av min projektplanering och ungefär två rader, samt lite nedladdning av förhoppningsvis användbara artiklar. Det låter som att jag är galet ineffektiv, men faktum är att jag känner att det flyter på. Jag har ju inte kört fast menar jag.

Har nyss trollat fram snabbkaffe med ekologisk mjölk. Den gick visst ut igår, men vadå, lite skit rensar magen som det heter. Det smakar hur som helst äckligt. Nästa gång ska jag köpa gott snabbkaffe.

Sitter även och skriver listor. Jag gillar listor. Jag har en lista med saker jag saknar till lägenheten, en lista på saker jag saknar inför sommaren, en lista på vad jag ska få gjort i veckan, en lista på vad jag inte ska glömma bort och så vidare. Ni fattar. Listor är bra. De får mig att känna mig organiserad, trots att ineffektiviteten och mina kladdiga blyertsanteckningar talar mot det.

I kväll ska jag ut och gå med min kikare och min kamera.

Inga kommentarer: