tisdag 2 november 2010

12-13 augusti 2010

Torsdag 12 augusti 2010 kl.05.20
Mitt hår är så skitigt. Ni kan inte föreställa er. Det känns som att klappa en lurvig hund med tjock, fet päls, man blir liksom smetig i handen efteråt. Urk!

Fredagen den 13 augusti 2010 kl. 06.23
Dagen har börjat bra. Nu hänger vi med T. som tar nya vikter på valpar som märkts tidigare i sommar, samt märker om vi fångar en ny omärkt. Så för en timme sen fångades en valp i ena fällan, och under tiden jag väckte D. och T. fångades en valp i andra fällan. Så idag har jag fått hantera dem. Roligt! Nu är det inte många nätter kvar. Två nätter till här sen en eller två nätter vid en annan lya. Galet. Sommaren är nästan slut och så är mina många fältnätter också. Herregud så fort det har gått.

Fredagen den 13 augusti 2010 kl.12.15
Iskallt. Men jätteskönt. Det är en passande beskrivning för känslan när man badat i en fjällsjö. Det var såå kallt i vattnet. Botten var väldigt dyig, stenarna superhala. Varje steg ut yrde det upp ett moln av dy från botten. Men med såpa som "passar lika bra att tvätta hud och hår med, som disk och kläder", sanerade jag både hud och hår och känner mig nu så himla ren. När man väl kommer upp ur vattnet känns luften varm så just då fryser man inte. Alla mina kläder var relativt rena, dvs strumpor och underställströja endast använda nån dag i tältet. Trosorna var fjällrena, dvs tvättade i en bäck. Byxorna endast använda i 13 dagar.

Nu fryser jag däremot som en galning, , fötter och händer är helt iskalla. Men det ska det nog snart bli ändring på. När jag kammade mitt hår var det galet mycket löst hår. Äckligt, jag borde kanske kamma det oftare än med 10 dagars mellanrum...

Mitt hår har dessutom blivit jättelångt. Ska boka frisör-tid snarast möjligt när jag kommer hem. Tror det var snart 4 månader sen jag klippte mig, så det behövs.

Inga kommentarer: