söndag 28 november 2010

IKEA-projekt

Igår var jag på IKEA med Ellie och Terre! Terre hade Brunte (bil alltså) till låns och hon körde hem mig efteråt, vilket var toppenbra, eftersom jag äntligen kunde köpa min bokhylla! Dessutom köpte jag en lampa och lite småplock! Så igår byggde jag IKEA-saker. Bokhyllan var busenkel om man jämför med lampan, den var ett projekt i sig, speciellt som jag var tvungen att trolla fram en kontakt till den själv. Lampans sladdar slutade alltså med en "sockerbit" och inte med en kontakt. Efter detta projekt överväger jag att utbilda mig till elektriker, jag tror jag har vad som krävs. Här kommer i alla fall lite bilder från lampbygget!! Enjoy!

Kontakten jag fixat - all by myself!

Titta! Det lyser!

Evighetsgöra, som dock var lättast att göra när lampan redan hängde på plats.

Alla bitar på plats!

Och det lyser fortfarande!

2 kommentarer:

Helena sa...

Åh vad fint! älskar den där lampan =)
Du är ju bäst sofie. det där hade inte jag klarat...

cpzona sa...

AHHAHAAH!! Sån har vi oxå i sovrummet, ett projekt i sig ,inte sant *skratt*