torsdag 2 september 2010

Kedjebrev och sånt

Jag hatar kedjebrev och liknande. Värst är alla dessa kedje-statusmeddelandena man får se på facebook; "Om du har världens bästa mamma kopiera det här till din status", "Kopiera det här till din status om du har fått barn och gillar dom", "Kopiera det här om du älskar dina vänner" och likande. Så tröttsamt. De flesta älskar sina vänner (annars borde dom skaffa nya), de flesta tycker dom har världens bästa mamma (jag har!), och jag hoppas verkligen alla som fått barn gillar sina barn (allvarligt annars), och därför är de så tröttsamma. Poänglösa. Men idag såg jag ett som var så klockrent att jag var tvungen att kopiera in det i min statusrad:
"Kopiera in denna text i din statusrad om du känner någon som hört talas om någon som nån gång gått i skogen och hittat en pinne och kastat pinnen på stigen eller kanske i snön eller in i skogen eller kanske knäckt pinnen och kastat iväg den. Eller en kvist. En kvist går också bra."
Humor på min nivå. Haha! Nu ska jag sluta hänga på facebook och sluta blogga och fortsätta skriva in data i excel istället. Men först ska jag försöka tvinga bort min hicka jag har haft i en evighet (överdrift!), någon som har något tips?

Inga kommentarer: