onsdag 1 september 2010

Ahhhh!

Som vissa vet, och andra nu får veta, har jag viss frisörskräck. Med rätta. Jag har varit med om att jag klippt mig hos frisör och haft håret uppsatt i ett par månader efteråt. Jag har vart med om att frisörer frågar hur de borde klippa mitt lockiga hår. Många frisörer kan helt enkelt inte klippa lockigt hår. Men för såsdär 1,5-2 år sedan fick jag tips om en tjej som skulle vara jätteduktig på lockigt hår. Hon heter Petra och är helt suverän, och kostar dessutom inte hur mycket som helst. (Jag hör till de människorna som inte tycker 650 kr för en klippning är OK!) Hur som helst, mitt hår är i stort behov av en klippning efter sommarens bravader. Så jag ringer och ska boka tid hos min frisör och vad händer? Jo, hon är mammaledig, vilket såklart är jättekul för henne! Så tjejen i telefon frågar om jag vill ha tid hos någon annan och jag säger (hör och häpna) ja! Så jag ska klippa mig hos en vilt främmande människa på måndag. Hur löjligt det än låter är jag jätte-jättenervös. Nu har jag ju dessutom kort hår, så blir det dåligt kan jag inte direkt ha det uppsatt... :-/ Men! Man ska möta sina rädslor, so here i come! Haha!

1 kommentar:

Micke sa...

Modigt! =) hoppas det blir bra.