tisdag 31 augusti 2010

Paus 23-30 juli

Herr och Fru Shilling, såå fina!

Skrev ingen dagbok under den här tiden. Men vill ändå berätta. Mina kära föräldrar bjöd mig på fisk när jag kom till stugan i Funäs. Jag åt tills jag började må dåligt. Men jag hade kunnat fortsätta. Det var så sjukt gott. Jag vet, som biolog bör jag veta tillräckligt mycket för att veta att det är moraliskt fel att äta fisk. Men jag åt ändå, och det var så gudomligt gott!!!

Liten Apa.

Sen blev det bröllop också! Fina Sandra och Gus blev Herr och Fru Shilling den 24 juli. Vigseln var sååå fin, Sandra var sååå fin, och Gus bevisade att kilt kan vara riktigt snyggt, det passade honom. Vidare så var maten gudomlig (Tack Sandras snälla mamma!), talen var väldigt blandade. Inte bara för att det var svenska och engelska mixat, det var skratt och det var tårar. Väldigt bra tal tycker jag! Sen, då sådär 90% av alla som var där (mig själv inte inräknat) är väldigt musikaliska så blev det live-band hela kvällen. Sammanfattningsvis var det verkligen en toppendag!

Åh, och bilen vi hyrde, var typ coolast. Vilket gjorde oss rätt coola. Jag sov och åt i den.

Biiilen! (Bilden stulen från Ellies facebook, jag fick nog det!)

Resten av ledigheten spenderades med föräldrar och syster med familj. Vi gjorde vad vi brukar göra, tog det lugnt, fiskade (inte jag då), byggde sandslott (jag byggde, Leia förstörde), grillade och löste korsord. Dessutom var vi och tittade på myskoxhägnet de byggt i Tännäs, som hade invigning i juni. Det var kul att få se. Jag tror att jag åt en del mat också. Men är inte helt säker på vad jag åt. Men gott var det!

Goaste Linus.

Coolaste Lucas.

1 kommentar:

Me & Everyone sa...

Shiiit vilka söta barn!