torsdag 19 augusti 2010

Stockholm igen.

Igår, eller tekniskt sätt i förrgår kväll trallade jag av bussen och stod åter igen på asfalten i Stockholm stad. Deppigt, lite skönt, sorgligt och ännu mer deppigt. Jag gillar fjällen. En del av mig hör hemma i Härjedalen. Så är det bara. mina fötter trivs bättre på dvärgbjörk än glas och mina lungor är inte helt tokglada i avgaser.

Jag har skrivit dagbok under stora delar av tiden, och jag kommer lägga ut stora delar av den här. Jag har inte läst den själv efteråt, men jag misstänker att den handlar mycket om mat, och kanske inte fullt så mycket om rävar.

Idag har jag lunchat med goa arbetskamrater samt ett otal småfåglar och getingar. Väldans trevligt. Sen har Ellie och jag vart på sightsing i Arninge och Täby. Vi åt glass och mat och jag köpte en kalender. Kändes bra, så jag kan komma ihåg hur mitt liv ser ut inom det närmaste. Sen åkte vi hem till Helena och åt lite mera, grönsaker med dipp. Gott! Såååå roligt att träffa Helena igen. Ellie har jag ju tjuvträffat på bröllopet, som jag visst borde berätta mer om. Nåja, jag ska försöka ta min sommar från början. Jag kommer lägga in allt under den fyndiga rubriken Sommar 2010. Jag vet, min hjärna slet hårt för att komma på det där!

1 kommentar:

Me & Everyone sa...

Men om du flyttar till Härjedalen så ska jag överväga o flytta jag med...

Undrar om det står i den dagboken hur mycket mat du åt under veckan det var semester??? ;-)
Kram kram