lördag 21 augusti 2010

9-11 juli 2010

9/7 Fredag kl. 03.05
Sovit 3 timmar. Om 55 min får jag sova igen. 5 scannar kvar! Magen kurrar. Myggen överjävliga. Rävarna har varit aktiva i två timmar. Mycket att skriva.

9/7 Fredag kl. 03.22

Bara ca 30 min kvar. Klädsel: Tunna (skitiga!) strumpor, långkallingar, haglöfsbyxor, T-shirt, underställströja, Patagoniatröja, skaljacka, fingervantar, buff uppdragen från halsen så endast ansiktet syns. Luvan på jackan uppfälld. Nedkrypen i sovsäcken. Fryser inte.

9/7 Fredag kl. 10.35

Solen skiner från en relativt blå himmel. Gröten var god. Myggen är galna, men jag har helt klart ett grymt myggmedel. Dock hjälper det dåligt när man andras mygg.

9/7 Fredag kl.16.55

Rävarna är väldigt tråkiga just nu. Den enda som sys på lyan är honan, och hon ligger så man bara ser öronen. Hoppas valparna kommer ut snart. har iaf fått gå en stund idag, utan packning, då Anna dök upp och var på väg till en närliggande lya för att hämta kvarglömda batterier. Det var trevligt att se någon annan, även om vår sammanlagda tekniska kompetens var så pass låg att vi hade problem med att öppna tunnan batterierna låg i. Den skulle skruvas upp.
Grabbarna är ute och går, de kommer nog försöka ta sig upp till toppen vi är i närheten av. Så jag lär vara själv ett tag, vilket är skönt en stund men nu börjar jag bli lite uttråkad. Idag har jag första nattpasset, vilket är skönt så jag får sova i ett sträck.

10/7 Lördag kl. 10.06

Igår var myggen och knotten helt jävliga. Vi bad om lite vind, och tro mig, vi fick den. Haft allvarliga tankar på att en av oss bör stanna i tältet för att det inte ska blåsa bort. Dock sitter alla tältpinnar kvar som de ska så det ska nog vara lugnt. Inga rävar syns på lyan. Trist.

10/7 Lördag kl. 19.06

Rävarna har knappt synts till idag. Det går lite långsammare då. Dessutom fryser jag. Jobbigt! Helena brukar börja tänka på vad hon ska äta nästa måltid nästan direkt efter hon avslutat en måltid. Vi brukar skämt om det. Nu är jag lika dan. Idag ska vi äta snabbris med kycklingsoppa + 2 chokladbitar.


11/7 Söndag kl 16.50

Första kontakten med omvärlden. Var så roligt att prata med mamma och pappa! Pepsi har fölat och de har runt 32-32 grader varmt ute. Kul att veta när man sitter i duggregnet. Men det var kul ändå!

Extra Allt

Inga kommentarer: