söndag 22 augusti 2010

16-19 juli 2010

16/7 Fredag kl. 05.22
Fick en natt till innan vi gav oss iväg. Igår gick vi ca. 14 km fågelvägen, så det var ännu längre. Men våra väskor blev avsläppta vid lyan med helikopter, så det var väldigt skönt att gå utan packning. Dock var vädret som vanligt regnigt när vi är ute och går.

16/7 Fredag kl. 08.25
Jag lever just nu mitt liv i 5-minuters-perioder. Hänger kläder på tork - kolla lyan - fortsätter hänga kläder - kollar lyan - hämta vatten - kolla lyan. Men jag börjar bli bra på att känna när det gått 5 minuter.

16/7 Fredag kl. 21.25
Idag har vart en bra dag! Solen har skinit från en relativt blå himmel. Myggen har inte vart allt för jävliga heller. Fast jag har vart rätt trött så jag har sovit en del. Det var skönt. I natt har jag passet mellan 01.00-04.00, det är rätt segt.

17/7 Lördag kl. 13.05
Idag är grabbarna iväg på en dagstur till en närliggande lya. Så jag har vart ensam här sen frukosten. Det är både lite skönt och lite tråkigt, även om jag inte kan påstå att jag känner mig ensam, utan mer lite uttråkad. Men det är i alla fall en jättefin dag. Blåser som vanligt, men solen skiner mest hela tiden.


17/7 Lördag kl. 15.50
Jag ska be mamma och pappa att köpa Marabou Vinter till mig. Helt sjukt god choklad. Lider av abnormt godissug just nu. Mina klubbor är snart slut, som Anders sa: "Antingen äter man upp allt godis i början, eller så portionerar man ut det beroende på hur länge man ska vara ute". Jag hör allt för tydligt till den första kategorin.

19/7 Måndag kl.11.40
Igår var det byta-lya-dag. ca 14 km att gå, men stor del utav det var på led, så det var helt ok! Här mötte vi upp Tobi och Anna som håller på med märkning. Så igår fick vi vara med och se när de märkte, det var roligt! Dessutom fick vi lite extra hjälp till natt-vakten så jag har fått sova länge. =)
Myggen här är överallt. Jag slog 17 st med en hand igår på Annas rygg. Rekordet låg tidigare på 13. Nu är det mitt! Haha! Det tråkiga med att de har märkt vid samma lya är att jag i princip inte kan samla in data, vilket är slöseri med tid känner jag. Så vi får väl se hur vi gör här.

19/7 Måndag kl.13.25
Definitionen av roligt förändras här ute. Har just ätit en zoo-klubba, och hann under den tiden döda 76 myggor i tältet. Det är nu relativt myggfritt här inne, så nu ska jag lösa lite japanska bildpussel medan P. håller koll på rävarna.

Makabert?

1 kommentar:

Me & Everyone sa...

För informations skull så är marabou vinter den absolut vidrigaste chokladen som går o hitta! Fin bild på myggen .... Leia gapade rätt ut AAAHHHHHHHHH