söndag 17 oktober 2010

1-5 augusti 2010

Jag har inte skrivit färdigt min dagbok från i somras. Anledningen till det är helt enkelt att min bok har vart i skolan eftersom jag har en massa andra viktiga anteckningar i den. men nu jäklar! När, om inte i höstmörkret, passar det bättre att gå bakåt i tiden och då till sommaren? =)

Söndag 1 augusti kl. 04.10
Igår var det slut på ledigheten. Med tung packning vandrade jag och D. till första lyan, cirka 4 kilometer. Tog cirka 2 timmar. Alla valparna här lever, och de har blivit så himla stora! Värsta tonåringarna! Det är verkligen kul att vara ute igen och få se "våra" rävar igen, och då speciellt valparna, som har förändrats en hel del! Idag fyller min pappa 55 år, känns tråkigt att inte ha möjlighet att gratta honom, men jag tänker lite extra på honom i alla fall! Grattis världens bästa pappa!

Tisdag 3 augusti kl. 10.15
Igår gick vi till lyan nummer två. Det var utan tvekan den värsta vandringen hittills. Första 6 kilometerna gick bra. Sista 1,8 blev bara tyngre och tyngre. Vi gick uppför en bra bit och det sög ut mina krafter helt. Sista kilometern var jag så trött att jag nästan fick påminna mig själv om hur man rör sig framåt. Det känns att jag bär på mer packning den här gången. Hur som helst, nu är vi här, det känns bra! Sovit som om jag vore medvetslös i natt. Rävarna visar sig inte speciellt mycket vilket är trist. Vi har även lagat tältet lite. Det här tältet gör nog sin sista säsong. Vi har skrivit "Att göra: Köpa nytt tält" på en utav tejpbitarna vi har. Väldigt fint måste jag säga. Helt fantastiskt vad man kan göra med nål och tråd, lim och tejp. Grymt helt enkelt.

Torsdag 5 augusti kl 09.45
Idag fyller Patrik och Daniel år. 27 år, gamlingar! Haha! Grattis mina kära storebrorsor! Känner att jag borde berätta två saker jag missat. 1. När vi gick till andra lyan passerade jag den magiska gränsen på 100 kilometer med packning enligt D. Grattis till mig. 2. Vid första lyan fick vi så att säga oväntat besök. X (namncensur!) kom och sa ungefär "Jag ska upp på lyan, lägga ut korv där, och sätta mig och vänta tills de kommer ut så mina vänner får se dem. Jag har sett fler rävar än er och ni kan inte hindra mig." Detta sa han på ett väldigt jag-vet-att-jag-inte-får-men-jag-bryr-mig-inte-vis. Han var väldigt mycket i försvarsställning redan när han började prata. Vi kunde ju inte göra mer än att bryta observationerna och låta honom gå upp. Efter nån timme kom han ner igen och ojoj vilken inställsam skitstövel han var då. Herregud, ville ge oss frukt och yoghurt. Vi tog inte emot det, han ska inte tro att vi är så lättköpta =)

Nu är vi hur som helst vid tredje lyan. Dimman låg tät mellan 3-5 så jag såg ingenting. Rävarna har visat sig lite efter det i alla fall. Nu är D. och eldar skräp. Roligt tycker han. Nu ska jag äta godis. Snart har vi ätit upp påsen med lösgodis jag hade med mig, det var runt 750 gram. Gott!

Inga kommentarer: