fredag 22 oktober 2010

Vinter!

Tiden bara flyger iväg. Jag hinner nästan inte med, har så mycket att göra hela tiden. Fast på ett bra sätt. Fick plugga lite hemma igår för idag fick jag jobba några timmar, så behövde arbeta in det. Annars försöker jag undvika att plugga hemma, man får mer fritid om man ser skolan som en arbetsplats, som man är på måndag till fredag varje vecka. Så slipper man oftast den värsta stressen. Så fungerar det för mig i alla fall.

Idag har den första snön kommit! På gott och ont! Det ska bli roligt med vinter, men den här snön som kommer nu är bara blöt och äcklig, men det blir åtminstone lite ljusare ute. Tycker den ska försvinna, låta det torka upp lite, bli lite mer minusgrader, och sen kan det få komma en halvmeter snö som stannar resten av vintern. Vore perfekt!

Idag åker syster yster hem igen. Mamma stannar till i morgon. Vi ska kanske gå på cosmonova, och efter det får vi se vad vi hittar på! åh! just det! Grattis Helena och Terre som har fått godkänt från sjv och kan ha kvar dagiset även efter 2013! Hurra! Så glad jag blir! Ni förtjänar det!

Men nej nu ska jag jobba vidare! Ingen rast - ingen ro!

Inga kommentarer: