söndag 17 oktober 2010

Sömn i viss överdrift

Bild från i söndags.

Igår trodde jag klockan var jättemycket, så jag gjorde mig i ordning för att sova. Konstaterade att klockan bara var 20:20, och att det var väldigt mycket för tidigt för att sova. Slog därför på en film för att fördriva tiden. För alla som känner mig, verkar det så klart vara ett väldigt dåligt sätt att hålla sig vaken på om man heter Sofie. Det är ungefär lika effektivt som att slå något hårt i skallen alternativt sätta mig i en bil för att få mig att somna. Jag såg max 15 minuter in i filmen. Vaknade runt 23-tiden och stängde av filmen och datorn. Somnade igen. Sov till kl 4 på morgonen. Vaknade. Konstaterade att jag inte kunde gå upp klockan 4. Somnade om. Klockan ringde halv 7. Stängde av den. Somnade igen. Sov till 08:20. Panik. Bra start på dagen. Men vågar påstå att jag inte lider av sömnbrist idag inte.

2 kommentarer:

Me & Everyone sa...

Tur att vi kommer o hälsar på så du inte behöver sova så länge

cpzona sa...

Hey!!!
Du ska inte lyssna på din mor. Ju mindre kar desto JOBBIGARE är de.
Halloj!!! läget?!
Ja visst, du har en blogg som ser ut som min, men å andra sidan, hur många har inte en sån layout som vi har ;)

Trust me. har ett 70l som är jobbigare än mitt 450l.
Jag har ett 190l möbelkar i källaren som är till salu. Komplett, det enda du behöver är sand, fiskar och växter.

Jag tycker du ska satsa på ett kar som är större än 100L.