måndag 25 oktober 2010

Baka bröd och andra saker man gör om man är huslig.

Idag gjorde jag ett nytt försök att baka bröd. Jag bakade enligt det här brödrecepetet. Vad ska jag säga? Jag kan inte ens baka världens enklaste bröd, som inte ens behövde jäsa. Men för att se det positiva, som man så klart alltid ska göra, så gick det äta. Det blev inte äckligt, men det vara ju knappast imponerande gott. Det värsta var faktiskt att det såg så fult ut. Alla vet ju att mat som ser god ut är godare, så det kan vart därför. Men skam den som ger sig. En dag kommer jag göra bästa brödet ever!

Hur som helst, jag känner mig så huslig idag. Jag tvättar, har lagat mat, städat, målat naglarna och annat onödigt. Jag vet inte om måla naglarna hörde till hushållssysslor, men mina naglar var så fula att jag tyckte de behövde döljas. Det tråkiga med att ha hela veckan fullbokad med aktiviteter är att jag måste fixa allt sånt på min lediga kväll. Det braiga med att ha veckan fullbokad är att allt sånt blir gjort på en kväll, så att jag kan ägna mig åt roligare saker resten av veckan. Känner att det var väldigt filosofiskt sagt!

Nej, nu ska jag få undan disken också! När jag ändå håller på liksom! I morgon blir det dans! Wihoo!

(Insåg just att tre inlägg i rad har handlat om sånt man äter! Tror bestämt jag håller på att förvandlas till Helena!) (Vilket i och för sig inte är fy skam!)

Inga kommentarer: