lördag 2 oktober 2010

Sovmorgon?

Sett fram emot att få sova ut ordentligt. Hade säkert fått göra det om inte Meya bestämde sig för att hoppa ner från sängen och gå och dricka vatten vi 07.15 i morse. Följden av de blev en dominoeffekt: Meya rör sig - mopsarna vaknar - alla tre gaddar ihop sig och sätter sig nedanför sängen och bara stirrar på mig - Jag morrar något ilsket om att "ni måste skämta" - Meya attackerar mig med pussar - jag kliver upp, klär på mig och går ut. När vi kommer in igen slår jag på en film på datorn och hoppas på att jag ska somna igen. Händer såklart inte.

I morgon ska jag sova till 07.30 har jag bestämt. Om jag så ska lägga mig på badrumsgolvet.

Det är i övrigt väldigt mysigt att ha hundarna här. Vi har tagit ett lång promenad (vid 7 fick dom bara en kortis) då Bullen passade på att bada inte mindre än två gånger, och jag släpade honom därifrån två gånger. Tyckte varken det mossgröna vattnet här nedanför eller de djupa hjulspåren fyllda med dyvatten var lämpligt att bada i. Dock lyckades han bli riktigt skitig så han fick duscha när vi kom hem. Hundarna fick springa lite löst i skogen. Meya morrade åt en sillastående barnvagn och de andra vara bara hur snälla som helst. Siri fick bara 2/3 av sin frukost i skålen, resten fick hon när vi tränade lite handtarget. Haha, hon är hur söt som helst! Det är så sjukt kul att träna hund. Herregud som jag saknar det! Men som min visa mamma sa; Den dagen kommer. Det är ju sant. En dag är jag hundägare igen och världen blir vad den borde vara. Punkt slut.

Inga kommentarer: