lördag 9 oktober 2010

Linköping

Sitter just nu på ett hotellrum i Linköping. På TV:n visas Walle och jag har lyckats hacka mig in på deras trådlösa nätverk (vilket alltså innebär att jag skrev in användarnamn och lösenordet jag fick, inget olagligt alltså). Jag har även en burk Pringles så jag känner mig relativt glad. Om en timme eller så ska jag och en tjej som också är på helgträff försöka leta reda på en affär och handla lite lunch till i morgon samt äta middag. Jag har haft en bra dag, om man bortser från att jag klev upp 04.30. Det var precis lika hemskt som det låter.

Hur som helst, som väntat har dagens föreläsningar vart väldigt bra. Det har vart lite av varje; beteendegenetik, konflikt och kommunikation mellan mor och avkomma hos grisen (lärt mig att grisar är unika på massa vis, mer om det när jag orkar och har tid), slagsmålsbeteenden och sen har vi haft en föreläsning om ögats uppkomst och djurens färgseende. Som sagt, det var väldigt bra föreläsningar, även om man var lite trött på eftermiddagen.

1 kommentar:

Helena sa...

va intressant! vill också gå juh!
smuggla med mig nästa gång =P