lördag 30 oktober 2010

Lite tid för mig själv.

Idag har jag, hör och häpna, vart ledig. Inget jobb, inga skol-saker att göra, ingenting inplanerat. Det var väl första dagen sen början av september ungefär. Väldigt, väldigt välbehövligt. Det har var jätteskönt. Jag har dessutom vart hel galet effektiv. Jag har dammsugit ordenligt, alltså dragit ut sänglådor och flyttat runt saker, och skurat golvet två (!!) gånger. Sen har jag lagat mat (stort för mig, jag har märkt att jag gör det allt för sällan) och gjorde chokladmousse till efterrätt. Mums! Dessutom har jag bakat muffins med äpplen, som blev helt okej. Fast man kan inte använda strössel istället för pärlsocker. Det smälter visst i ugnen. Kanske verkar logiskt när man tänker på det, men jag tänkte helt enkelt inte på det. Så därför är mina muffins är fint färgfläckiga.

Till råga på all har jag planterat om min våreld i en större kruka samt planterat gräs i huvudet på gubben. Nu ska han få hår minsann!

Ps. Det är roligt att muffins anses felstavat. Stavningförslag: morfins och muffens. Bra där!

Av någon anledning ser inte mina muffins lätt misshandlade ut. Inte blev det bättre av att det skedde en liten översvämning. Originalet ser betydligt mer aptitligt ut.

Inga kommentarer: