söndag 10 oktober 2010

Hjärnan full av kunskap?

Nu är jag hemma igen efter en hel helg i Linköping. Jag måste börja med att berätta att när jag träffade en annan kursare och vi skulle åka till Universitetet skröt jag såklart om att vi sett Fråga-Olle-Olle, och vet ni vad!? Hon hade träffat Martin Timell idag på morgonen! Slutsats: Stockholm kan slänga sig i väggen, nya platsen för kändisspaning är Linköping!

Så till seriösare saker. Dagens föreläsningar var med hundiga och den första var om hundens domesticering, otroligt bra. Det gick ett avsnitt av vetenskapens värld om en del av de vi pratade, ni borde se det på SVT play, tyvärr har SVT haft problem så avsnittet har försvunnit, men ryktet säger att det ska komma upp igen. Lovar och svär att länka till det då, för det var väldigt bra, och handlade en del om hunden och människas samspel och domesticering. Förutom det så har vi haft föreläsningar om hundens sinnen, likheter och olikheter mellan olika hunddjur samt en föreläsning som handlade om hur hundens beteende påverkas av att lämnas själv hemma. Idag var nog inte riktigt lika bra som igår, det var en del strul med försenade föreläsare, sjuka föreläsare och förseningar i schemat som gör att det blev lite ihoptryckt i slutet. Men i de stora hela är jag grymt nöjd med helgen! Nu ska jag nog äta lite, slå på en film och somna jättetidigt. Känns som en bra plan!

Inga kommentarer: