tisdag 12 oktober 2010

Väldigt mycket höst

De sista dagarna, kanske sista veckan eller så, har det blivit så väldigt mycket höst. Det har blivit iskallt ute och jag har ny-introducerat både mössa och halsduk. Känns bra. Om CSN snabbar sig på så jag får pengar av dem nån gång så ska jag införskaffa ett par vinterskor också. Känns som att det kan komma snö vilken dag som helst. Men det är i alla fall galet vackert ute nu, fler färger än man kan räkna till, i en härlig oordning. Hösten är fin. Jag hoppas vintern blir som förra vintern. Då ska jag minsann ny-lära mig åka längdskidor och peppa Ellies vasa-loppsträning. Jag kunde åka fram tills jag blev 12 och inte var tillräckligt o-cool för att åka skidor, alternativt så var det skitvintrar så vi hade ingen snö. Det minns jag inte. Någon (Helena tänker jag på) borde nog lära mig åka snowboard också. Det ser kul ut på ett lagom skadligt sätt. Annars är det ju hemskt kul att åka sopsäck, pulka och stjärtlapp också. Klart underskattade aktiviteter. Nu längtar jag visst nästan till vintern. Konstigt.

1 kommentar:

Me & Everyone sa...

Men galning!!!!!!!! Man kan bara inte längta till vintern..!!! Usch fy o bläääää